Jumaat, 18 Mei 2012

selepas subuh

pagi tadi
betul-betul selepas subuh
tahan mata
tak nak tidur

bertahan
tapi sekejap

dan terus berjalan-jalan
sampai sekolah
hari ni jadi cikgu ganti
entah tiba-tiba je

dalam perhimpunan ada cikgu-cikgu lelaki
seorang itu.namanya hampir juga dengan nama aku
tapi umurnya setahun lagi tua
rupanya biasa saja
tapi ialah nak dijadikan cerita...

buku notanya ada ditanganku
sengaja ditinggalkannya, aku duga.
aku selak satu persatu
jiwa dia sama dengan jiwaku
cumanya dia lebih
lebih kreatif, lebih berekspresi, lebih jiwa
baik
aku suka
sebenarnya suka dari mula-mula

di rumah aku selak lagi nota-notanya
tiba-tiba ada mesej di inbox FBku
drpd dia
eh sejak bila dia tau FB aku ni?
senyum....

yong ada soluble tak?
ha apa?
soluble..aku rasa aku dah menjangkit selesema ko ni...
ooh jap2....eh sekarang pukul berapa? habisla... assignment tak siap lagi...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan